Saturday, October 29, 2011

Pesta Buku di Angsana

Assalamualaikum :)

( Entri banyak gambar , tak suka jangan baca ! )

Dah lama tak pakai tudung bawalkan ?

Hai semua ! Hari nie saya jalan-jalan lagi tapi dengan mummy and akak pulak . Seperti yang dirancang oleh saya & mak , kitorang pergi Pesta Buku dekat Angsana . Saya paksa Mak pergi jugak sebab dia dah janji , dulu dia janji nak pergi library pun tak jadi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan :( So hari nie dia kenalah tunaikan janji dia tapi sebaliknya saya pulak yang tak jadi keluar pergi JTC dengan someone . It's okay , he's just my schoolmate and saya pun tak pernah janji dengan dia . Dia just ajak je mana tahu saya free hari nie :)

So , pagi tadi pukul 11 kitorang geraklah dari rumah . Just three of us , me , Mummy and sister . Bila sampai pelik jugaklah ada dua funtion untuk hujung minggu nie , Festival Filem (kalau tak silap) and Pesta Buku . Of course kitorang pergi Pesta buku sebab tu tujuan utami kami . Agak banyaklah buku , ada penerbit Karangkraf & Buku Prima . Yeahhhhh dekat booth Karangkraf best ! Ada permainan lagi you ~ I join tapi tak menang sebab dia suruh sepak bola masuk dalam lubang yang besar-besar bola tu jehhh :/ Kakak saya pun sama tak menang , Mummy saya hampir menang tapi tak de rezeki sebab tak cukup 1 dat kena dekat huruf SINAR . 





Rambang mata seyh nak pilih buku . Nasib baik saya ditegah , dicegah , dihalang daripada membeli novel / buku cerita sebab kalau beli memang sah-sah selagi tak habis baca satu kerja pun tak jadi . So , saya beli majalah je tapi bukan 1 , banyak . Ada buku Easy English untuk adik , komik Issabelle pun untuk adik , buku Mari Membaa untuk adik jugak & akhbar Sinar untuk orang yang lagi tua dari saya . Sebab saya tak rajin baca surat khabar , setakat baca online bolehlah :D For your information , kebanyakkan pembelian akan dapat hadiah . Bila kitorang beli , beli & beli tengok-tengok hadiah yang dapat pun banyak ... Macam-macam ado ~

Hadiah dia pelik-pelik , tak percaya tengok atas --' 
Paling best shawl free :)

Then pergi booth gambar , amik gambar ! Haa kitorang tinggal posing jek orang amik gambar . Tapi rugi sebab dapat 1 gambar je , yang lain tak . kalau bawa pendrive boleh amik semua gambar tadi :| Rugi-rugi RM 25 tuh ~ 



Korang nampak tak ? Saya nampak muka orang comel dalam majalah Keluarga :) Saya dah baca majalah tu , best ! Nak tengok muka depan majalah tu dengan lebih jelas ? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\/
Tadaaaaa !!!

(edited)

(original)

Inilah gambar over depan majalah yang berharga RM25 . Ada 1 je , yang lain tak dapat simpan sebab tak bawak pendrive :| Caption tu saya yang suruh editor tu letak Kasih Ibu Membawa ke Syurga :) And saya jugak yang paksa Mak ikut kami bergambar . Okay that's all for this entry . I should pen off . Tata :)





P/s : Good luck Terengganu for tonight match . 
Susur galur keturunan saya dari Terengganu , saya ore Pantai Timur :)

2 comments:

Cik Dbarie:) said...

Huuuu , jealouss ~~

Adrina Razali said...

hee takmo jeles , nanti pas nie lg byk tmpt dba ley pegi :)