Monday, November 7, 2011

Pelangi di Waktu Senja (PART 5)

          " Zizah , aku nak bertunang lepas habis belajar nie ... " Ayat pertama yang keluar dari mulut Warina setelah tiba di bawah pondok berbentuk cendawan itu.
          " Kau biar betul , Ina ! Kau serius ? Tak rasa macam cepat sangat ke ? " balas Azizah yang ternyata agak terkejut itu .
          " Betullah , aku dengan Shah dah berbincang pasal nie masa cuti sem hari tu . Cepat apanya , Shah tu umur dah lebih 25 tahun dah ada kerjaya sendiri . Aku nie je yang masih muda remaja hehe ," kata Warina diselangi gurauan .
          " Haha suka hati kaulah Warina . Aku doakan kebahagiaan kau dengan si Shah tu , nanti makan nasi minyak jangan lupa pulak ajak aku ! "
          " InsyaAllah , kalau jodoh panjang . "
          " Amminnn ~ " Azizah membalas pendek .

          Bila kau jauh aku selalu rindu , bila kau ada hatikan berbunga ... Kedengaran bunyi nada dering telefon bimbit Azizah dari dalam kocek baju kurungnya . Azizah segera mengangkat panggilan itu dan secara tak langsung pebualan mereka terhenti . Setelah beberapa ketika Azizah bingkas bangun dan memberi isyarat kepada Warina untuk pergi . Warina mengangguk kepala dan melihat kepergian Azizah melalui ekor matanya .
          Hatinya berbisik , " Mesti Mariam yang call tu ... " . Warina tersenyum kelat dan segara membuang pandangannya ke arah padang lapang yang terbentang luas di hadapannya itu . Jiwanya kosong . Fikirannya melayang mengingati pertemuannya dan Shah ...

          " Ina , tak sangka dah tiga tahun kita kenalkan ? Shah rasa nak akhiri hubungan kita dengan ... " Belum sempat Shah menghabiskan ayatnya Warina mencelah , " Shah nak putus ? " .
          " Bukan macam tu lah Ina , adoiii lain kali tunggu orang habis cakap dulu boleh ? Hahaha maksud Shah kita bertunang . " jelas Shah .
          " Tapi Ina belum habis belajar lagi ... "
          " Tengok tu , lagi sekali dia potong orang cakap . Sayang oii , kita tunggulah Ina habis belajar lepas tu bertunang lepas Ina dapat kerja kita kahwin ! hehe " , kata Shah sambil tersenyum kambing .
          " Nanti Ina bincang dengan Mak Wan dulu eh ? "
          " Mak Wan mesti setuju punya , Ina kan anak kesayangan dia . "
          " Haha pape lah awak ... " kata Warina sambil tersenyum bahagia . Betapa bahagianya dia mendengar kata-kata Shah itu . Sekurang-kuangnya dia tahu Shah serius dalam perhubungan mereka .
       




P/s : Nantikan sambungannya selepas saya habis SPM nanti ! :P

2 comments:

Cik Dbarie:) said...

Shah? Bapa saya. Azizah? Besties saya. HAHAHA :3

Adrina Razali said...

hehehe kebetulan ~